dinsdag 10 april 2012

Vitaal Werken

Hoe blijf je vitaal? Dat dit onderwerp mij boeit weten de mensen die me kennen wel. Vitale mensen in vitale organisaties. Het houdt me al vanaf 1988 van de straat (? of juist op de been...). Maar wat is nu vitaal werken? Is het regelmatig sporten/bewegen, goed eten, gezond leven...etc. en niet vergeten je focus, dus een doel hebben of...de sociale factor. Er is echt heel veel bij te halen bij dit onderwerp. Al eerder heb een vergelijkbare vraag op mijn andere blog gesteld.

Maar de vraag Wat is Vitaal Werken stel ik liever aan de lezers. Kortom waar krijg je energie van op je werk en waarvan loopt de energie weg? 
Stel jezelf die vraag en je wordt je bewuster van de kwaliteit van je werkbeleving.

Achtergrond van mijn vraag is dat ik vrij veel 'lekkages' tegenkom, dus veel hulp/ontwikkel/coachvragen gaan over zaken die energie kosten. Dat is zonde en kost geld (je wil 't volgens mij niet berekenen...). Als het energie kost, dan komt de vitaliteit in het geding, ook al heb je een gezonde leefstijl. In de komende weken zal ik wat meer publicaties doen over dit onderwerp.
En heb je suggesties/voorbeelden van energie-gevers (helpen bij vitaal werken) of energie-nemers (belemmeren vitaal werken), dan zie ik ze graag op 3dmens@gmail.com.

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten