maandag 20 februari 2012

Overeenkomsten in Verschillen

Vakantie? Waar al die vrije tijd al niet toe leidt...Nou mijn hoofd draait overuren. Het lijkt wel of de rust waar vakantie voor bedoeld is in beslag wordt genomen door al mijn overdenkingen. De 3DMens visie ontvouwt zich op plaatsen waar ik er zelf niet op zou komen.
Zoals gisteren tijdens een spinningles waar ik echt in een soort FLOW terecht kwam. Er was even niets, geen tijd, geen instructies van de spinninginstructor, geen muziek (ik heb altijd oordoppen in, dus hoor sowieso niet veel...), ik ervaarde dit gisteren en was even helemaal 'weg'. Terwijl anderen in de groep al met iets anders bezig waren, was ik nog in soort trance. Het effect was dat ik erna gelijk op scherp stond, ik kwam thuis en krabbelde op mijn grote whiteboard in mijn kantoor allerlei teksten over ideeen neer, zomaar uit het niets. Ik dacht nog hoe kom ik daar nou bij? Maar daar wil ik helemaal geen antwoord op hebben. De 3DMens onderzoekt en verklaart niet...tenminste dat tracht ik te doen....
De teksten en symbolen staan nu kaal op een wit bord..., maar ik zie allerlei overeekomsten tussen verschillende theorieen en modellen. Bijvoorbeeld de overeenkomst tussen de Cirkel van 8 en het OK Corel van Ernst (en de TA levensposities), of Polariteiten (lemniscaat van schijnbare tegenstellingen, waarbij de tegenstelling zichzelf verondersteld) en wat dit betekent voor de interventies die je doet, bijvoorbeeld in teams. Klinkt filosofisch? Je volgt me niet? Dit vraagt nog uitwerking, dat besef ik. Maar het begint me te dagen...het hoofd heeft geen vakantie..... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten