woensdag 7 november 2012

TEAM ANATOMIE, waarom volgde Obama een schreeuwende vrouw?

Na vier maanden oefenen met op eigen benen staan gaat 3DMens nu echt starten!
Fired up and ready to go! Klaar om beweging te krijgen in jou, je team of in je organisatie! Schrijf je in als vaste lezer en je krijgt eerdaags de eerste 3DNieuwsbrief. Daarin informatie over de pilot voor opleidingen en trainingen. Waaronder de OPLEIDING Team AnatomieWil je vast een tipje van de sluier? Stuur dan een mail naar 3dmens@gmail.com.

Hier een prachtig voorbeeld van beweging!

Waarom volgde Obama een schreeuwende vrouw?


Vier jaar terug tijdens de presidentscampagne gebruikte Barack Obama slogans om zijn publiek enthousiast te krijgen. Naast de overbekende leus Yes We Can gebruikte hij ook vaak de kreet Fired up, ready to go. Tijdens een toespraak voor zijn verkiezing tot president vertelde Obama dat hij die tekst niet zelf bedacht had, maar had overgenomen van een vrouw, die hij aan het begin van de campagne in 2007 was tegengekomen. Haar naam Edith Childs.

"Ik was al een paar dagen onderweg om campagne te voeren en ver na middernacht kwam ik aan in een hotel" aldus Obama. Een van mijn medewerkers vertelde me dat ik al om zes uur op moest staan voor een vroege campagne-rally waar ik een toespraak moest houden."

"Toen ik wakker werd, was ik vermoeider dan toen ik was gaan slapen. Ik deed de gordijnen open in de hoop dat het zonlicht me wakker zou maken. Het regende pijpenstelen. Tijdens het ontbijt las ik in de New York Times een slecht stuk over mij. Ik moest bijna twee uur in de auto rijden naar de campagnebijeenkomst en toen ik daar kwam bleken er maar twintig mensen in het zaaltje te zijn."

Obama had er niet echt veel zin in. "Ik voelde me belabberd. Ik had wel eens leukere dagen gehad en toen ik om mij heen keek zag ik overal slaperige gezichten die ook niet overliepen van enthousiasme. Maar goed, je bent professional, dus ik sprak met wat mensen en juist toen ik aan mijn toespraak wilde beginnen hoorde ik achterin het zaaltje een stem die riep: "Fired up!" En even later: "Ready to go!"

Achterin het zaaltje stond een kleine vrouw met een grote hoed op. Obama: "Ze riep nog een keer "Fired up!" en de hele zaal riep ook "Fired up". "Ready to go." En de zaal riep: "Ready to go." En ze bleef maar doorgaan. "Fired up!" "Ready to go." Iedereen deed mee. Ik wist in eerste instantie niet zo goed wat ik hier mee aan moest. Ik had na een paar minuten al eens naar mijn medewerkers gekeken, maar zij haalden hun schouders op."

"Maar weet je? Ik deed mee en na een paar minuten voelde ik mij inderdaad fired up. Ik was inderdaad ready to go. Nadat ik daar mijn toespraak had gehouden en wegreed, voelde ik me nog steeds fired up en ready to go. Ik was de hele dag vol energie. En toen bedacht ik me hoeveel kracht er uit kan gaan van 1 persoon."


"Die vrouw wist de stemming van een hele zaal te veranderen. En als je de stemming in een zaal kunt veranderen, kun je de stemming in een heel dorp veranderen. En als je dat kunt, kun je de hele regio veranderen. Dan kun je de hele staat veranderen, dan kun je het hele land veranderen. Dan kun je de hele wereld veranderen. En dat is de reden dat ik campagne voer om president te worden van de Verenigde Staten."


Geloof jij in beweging? 3DMensen laat jezelf zien! Fired up Ready to Go!

Bron: anekdotes.net


Geen opmerkingen:

Een reactie posten