maandag 25 maart 2013

Transformeren en Transforleren

"Wij allen, of we nu al dan niet krijgers zijn, hebben een kubieke centimeter kans die zich zo nu en dan voordoet. Het verschil tussen een doorsnee mens en een krijger is dat de krijger zich daarvan bewust is - een van zijn taken is dan ook waakzaam te zijn, met een opzettelijk afwachtende houding, zodat hij wanneer zijn kubieke meter kans zich voordoet, de noodzakelijke snelheid en durf heeft om daar adequaat op te reageren". Carlos Castanada.

Kubieke Centimeter Kans

Deze tekst schreef ik in januari 2012 op dit blog bij mijn artikel over Kubieke centimeter Kans. Ik heb het overgenomen uit het boek Synchroniciteit van Jaworski. Het was het boek dat mij in begin 2007 aanzette tot mijn eigen transformatie. Dat proces van transformeren kan ik nu beter duiden dan toen. Toen had ik niet echt het overzicht, het plaatje was niet helder. Achteraf wordt dat plaatje pas duidelijk. En ik begrijp het nu ook. Ik begrijp nu mijn drijfveren beter dan toen. De dubbelheid zit erin dat ik niet wist wat er zou gebeuren, terwijl ik heel diep van binnen al wist wat ik wilde.

In mijn onbewuste sudderde al het ondernemerschap, maar moest eerst nog wat uitvechten met mezelf. De ontdekkingen in de laatste jaren hebben mij voldoende vertrouwen gegeven om er helemaal voor te gaan. De 3DMens is inmiddels al negen maanden een feit. De bedoeling van 3DMens krijgt ook vorm. Iemand vroeg laatst "waar komt in essentie 3DMens op neer?" Ik antwoordde zonder na te denken "het verbeteren van de samenwerking tussen mensen".

Transforleren

Feitelijk is alles wat ik met 3DMens doe gericht op het verbeteren van de samenwerking tussen mensen. In mijn cursussen (3Dcoachtechnieken, TeamCoach basis, Theory U en Coachend Werken) zie je altijd terug dat het gaat om het verbeteren van de professionele communicatie (oa. meer bewustzijn op de effecten van die communicatie). Deelnemers uit de cursussen geven vaak terug: ik heb geleerd meer in het hier en nu te zijn en veel bewuster te werken en af en toe stil te staan bij de effecten en bij wat ik bereik of wat we samen bereiken. Mensen voelen hoe het transformatie proces werkt. Transformeren is transforleren.

3DMens wil graag 'werken in 3D' belichten, dat betekent meer diepte, meer helderheid over afspraken, meer reflectie en meer (samen)leren met creatievere uitkomsten. Als mensen ervaren wat werken in 3D is, dan voelen ze meer zelfvertrouwen, meer kracht en positieve energie om samen te presteren, te leren en te genieten van proces en resultaat. Zelf krijger worden...? Zelf gebruik maken van die kubieke centimer kans?

Tijd voor 3DMens? Klik HIER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten