vrijdag 15 februari 2013

Geweldloze Communicatie

Nu precies tien jaar geleden beleefde ik als directeur bij een sportorganisatie een hectische tijd. Ik had behoefte aan bezinning, want die tijd kenmerkte veel conflict en stress. De boodschap die achter die stress zat zag ik helaas zelf niet. Met behulp van een begeleider kwam ik bij het boek Geweldloze Communicatie terecht (toen nog in het engels: non violent communication) van Marchall Rosenberg. Het boek heeft me toen flink aan het denken gezet en inzicht gegeven. Zoals je weet 'prikkelt' de 3DMens dus daarom aandacht hiervoor.

Leestip

Tegenwoordig ligt het boek standaard op mijn leestafel bij workshops en trainingen. Nu in vakantietijd wil ik je graag deze leestip meegeven. De inhoudelijke boodschap uit het boek is namelijk nog steeds actueel en in die zin dus in de tijd niet verouderd. Binnenkort in dit blog meer over die boodschap.

Schrijf in als vaste lezer en je wordt wekelijks geprikkeld...


Meer info over opleidingen, trainingen en workshops, of zelf begeleiding nodig? Stuur je mail naar info@3dmens.nl 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten