vrijdag 26 oktober 2012

Gelukkig Nieuwjaar!

Dat is even binnenkomen...zo'n titel. Hoe kom ik op deze titel? (en wil je scherp blijven en leren om goed waar te nemen? Doe dan de oefening aan het eind).

3DMens Droom

In de kerstvakantie van 2011 op 2012 luisterde ik naar het Luisterboek van Ben Tiggelaar. De titel was Dit wordt jouw jaar! Met de luister cd werd ik langzaam maar zeker in de DROMEN naar DURVEN naar DOEN stand gezet. Ik kocht een schetsboek en schetste en mindmapte van alles en nog wat over waar ik van droomde. In die paar weken kwam mijn 3DMens gedachte tot ontwikkeling. Een van de tips op de cd was als je een boek wilt schrijven, begin dan met een bladzijde per dag. Ik wilde niet gelijk een boek schrijven, maar wel iets van mijn droom delen met iedereen die wil werken aan meer vrede in zichzelf en anderen. Mijn drie dimensionale mens droom. Op 9 januari begon ik daarom met mijn eerste blogartikel.
Lees hier voor dat artikel De Geboorte van 3DMens.

Gelukkig Nieuwjaar! vergeten.

In die vakantie schreef ik ook een aantal dingen op die ik wilde bereiken in 2012. Dat kende ik natuurlijk al van mijn opleidingen. In de voorgaande jaren gaf ik cursisten in mijn opleidingen vaak een 'anker opdracht' mee. Dan schrijf je je doelen/wensen op voor een bepaalde periode. De notitie stop je vervolgens in een envelop en leg je op een plaats in je huis of werk (agenda, koffer, zomerjasje, zonnebrilhoesje, etc.) waarvan je zeker weet dat je 'm op een bepaald moment in de gewenste periode terugvindt. In een enkel geval kreeg ik een envelop mee met een datum om dan op te sturen naar de cursist zijn huisadres....(hoezo eigenaarschap?).

Ik zette de notitie in outlook als agenda afspraak op vrijdag 26 oktober 2012. Met als titel 'Gelukkig Nieuwjaar!' om mezelf eraan te herinneren wat mijn dromen waren. Ik schrok dus begin deze week toen die afspraak melding binnen kwam. Ik dacht 'welke idioot zet dat in mijn agenda...' Een microseconde later besefte ik....die idioot ben ik zelf. Ik was het compleet vergeten.....

Marge

Ik heb begin januari gedacht dat als ik mezelf aan mijn dromen wil herinneren, dat ik dat beter een paar maanden voor het eind van het jaar kan doen. Dan bouw ik een marge in, zodat ik nog scherp blijf. Dat kan ik nu dus doen. Ik heb mijn notities met plezier gelezen en.....veel dromen zijn al omgezet in Doen! of beter GEDAAN. 3DMens is gestart als bedrijf met eigen opleidingen trainingen en begeleiding. Een heldere formule waarbij leidinggevenden (maar ook trainers/docenten etc.) leren om coachend te werken in 3D. De zaadjes geplant, de ontkieming vindt nu plaats...

Hoe staat het met jouw doelen en (geluks) wensen voor 2012? Je weet het...je hebt nog paar maanden.

Ik wil eindigen met een OEFENING. In mijn eerste blogartikel schrijf ik dat ik ben gaan luisteren en waarnemen. Dit gaat over waarnemen en beter ZIEN. Kijk dus wat langer naar dit plaatje...en lees dan verder...

 
Wat zie je? Valt je iets op? Kijk nog eens en als je goed waarneemt zie je meer... Ga dan tellen, hoeveel zie je er? Voor het antwoord kun je mailen naar 3dmens@gmail.com.
 
Blijf scherp!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten